Follow Coach Lynda in Instagram @coach_lyndahbl

https://www.instagram.com/lynda_coachhbl/

Saturday, December 2, 2017

Life as a Herbalife Coach

Assalamualaikum


Saya jarang nak bercerita pasal kerja saya sebagai Herbalife coach di Malaysia ne.Okey since saya start guna Herbalife sebenarnya saya tidak la terus jadi seorang coach atau berfikir untuk menjadi coach di Herbalife.

Firstly,dulu kita tidak panggil "coach" mereka yang membimbing anda turun berat badan ini sebagai coach.Mereka hanya di gelar sebagai Herbalife Independent Distributor.Sebab itu anda susah untuk bezakan mana satu  yang aktif dalam Herbalife yang boleh membantu anda untuk turunkan berat badan dan mana satu hanya pengguna Herbalife.Sekarang ne sangat mudah untuk anda bezakan sebab kita sudah mengistilahkan diri sebagai COACH HERBALIFE.

Bila je anda nampak dalam posting seseorang itu dia mention  Coach Herbalife adalah sangat baik untuk anda mendapatkan produk dari dia kerana dia akan memberikan service coaching secara percuma kepada anda.Bagi mereka yang hanya post gambar produk Herbalife tanpa mention tentang coach Herbalife itu bermaksud mereka hanya penggun Herbalife atau mereka bertujuan untuk menjual sahaja.Adalah sangat penting untuk anda tahu bila anda mahu menggunakan Herbalife secara serius anda perlukan coach untuk membimbing anda.

Saya sebenarnya tidak terfikir untuk serius dalam Herbalife tapi memandangkan saya susah dapat kerja dan tidak suka berkerja dalam office maka saya pun buat Herbalife secara part time sahaja.Pendapatan seabagai part time Herbalife time tu agak memuaskan.Saya boleh earn rm500 - rm 1000 tanpa perlu berfikir masa berkerja.Kiranya time freedom la.Dari sana saya tertarik dengan Herbalife dan mula berkerja dalam Nutrition Club.

Online coaching bersama Herbalife tidak sehebat sekarang.So saya banyak berkerja dalam offline mood kiranya kena jumpa  face to face mereka yang mahu turunkan berat.Timbang setiap mimggu, hantar produk sana sini, follow up , whatsapp atau sms setiap hari.Setiap hari buat roadshow sana sini, flyering di sekitar Kota Kinabalu mostly area Sepanggar.




Tapi sekarang tidak la macam dulu.Sekarang lagi senang berkerja dengan Herbalife sebagai coach. sebab kita sudah ada online coaching yang sangat powerful membantu anda untuk turun berat badan di mana sahaja.Sejak kenal online coaching ne saya sendiri dah lama tidak keluar untuk berkerja di luar macam dulu.Kiranya work from home la sekarang ne.Mereka yang kerja full time tapi buat Herbalife sebagai part time income lagi mudah dengan online coaching ne.Kerja guna whatsapps sahaja di mana pun coach berada.


 Kita bukan main Fcebook ye tapi layan whtasapp group yang tengah rancak

Saya mempunya studio fitness di Sulaman Sentral Sepanggar.Studio ini kami dirikan hasil dari perkongsian denagan 3 orang coach Herbalife yang lain.Coach Anie adalah ibu kepada 4 orang anak dan merupakan suri rumah sepenuh masa tapi dia melakukan Herbalife secara part time sahaja.Coach Dayang pula ibu kepada 2 orang anak dan berkerja tapi dia pun buat Herbalife secara part time untuk earn extra income.Coach JayCinoi ini adalah busndm & wife yang melakukan Herbalife secara full time.Dulu kerja engineer.Kami ber-empat ne bergabung di bawah satu studioNu360fit Sulaman sejak tahun lepas May 2016. Studio kami hanya di buka pada waktu petang bermula jam 5pm sehingga 9pm sahaja.Selainnya kami melakukan Herbalife secara online coaching sahaja.



Nu360fit Sulaman Sentral Member's Day

Setakat ini,alhamdulillah mostly customer ramai yang turun berat badan dengan mudah walaupun tidak bertemu dengan saya secara face to face.Apa yang penting adalah mereka follow meal plan yang saya bagi, fokus kepada topik-topik dalam group caoching dan consistent pasti hasilnya gempak.

KURUS DENGAN HERBALIFE?

WhatAspp sekarang Coach Lynda 0172868966

FACEBOOK : Lynda Delacruzacic



No comments: