Follow Coach Lynda in Instagram @coach_lyndahbl

https://www.instagram.com/lynda_coachhbl/

Wednesday, August 7, 2019

Hong Kong Trip & Herbalife

Assalamualaikum

Allhamdulillah sepanjang bulan Syawal aku banyak berjalan ke luar dari Kota Kinabalu ne.Pergi ke Lahad Datu untuk wedding Pika,after that sambung ke Hong Kong pula untuk Extravaganza Hong Kong dan seterusnya ke Kuala Lumpur dan Melaka bersama family.

Wedding Nursyafiqa Harun



Selalu aku cerita pasal Herbalife je kan.Kalau zaman remaja dulu mestilah rajin sikit nak siapkan entry sebab memang takde kerja lain selain hadap laptop.Sekarang ne bertimbun kerja so aku selalu share pasal Herbalife je la.Senang nak cari aku dalam Google ne. (smile brightly).

So aku ke wedding Nursyafika Harun .Nahhkau siap full name aku bagi.Walaupun kau khawin tiba-tiba aku nak ucapankan tahniah la ye.Semoga menjadi wife yang solehah #tilljannah gitu.

Best tau Pika punya wedding ne sebab Pika ne keturunan COCOS.Rupanya adat COCOS ne best ya.Sebab aku tukang ambil video sepanjang majlis dia so aku tengok la one by one gitu.Meriah la wedding Pika.Nak tengok adat COCOS berkhawin boleh la melawat ke link Youtube saya
 Majlis Pernikahan Pika

Alhamdulilah so happy to be one of your bridesmaid.Kenangan manis seumur hidup.






Hong Kong Extravaganza 2019 

Seminggu selepas itu kami pun bertolak ke Hong Kong untuk Extravaganza Herbalife.Biasanya event besar Herbalife di adakan di Singapore atau Bangkok sahaja tapi tahun ne buat dekat Hong Kong pula.




Excitednya hakak sebab da lama berhasrat untuk melancong ke Hong Kong tapi tidak berkesempatan.Sebab saya kerja full time coach Herbalife so memang awal-awal da kumpul budget semua termasuk tiket,hotel dan duit pocket nak jalan-jalan nanti di sana.Mata wang Hong Kong tu tinggi dari Malaysia.So kita pun melancong sambil bertraining bersama ribuan Herbalifer dari Asia Pacific.Untung-untung jumpa jodoh Herbalife Korea kan.HAHAHAHAHA

Kami direct flight dari Kota Kinabalu ke Hong Kong.Flight dari Kota Kinabalu hanya ada 2 penerbangan sehari sahaja dari iaitupagi dan malam.Perjalanan dalam 2 jam 30 minit sahaja.So macam dekat je la kan HK ne.

Sampai sahaja terus mendaftar untuk training the next day.Oleh sebab airport HK ne sebelahnya adalah Asia World Expo Arena so senang la kami.Hotel pun tak jauh dari tempat training dalam 30 minit da sampai.
 

Kita shopping merchandise

 Transportation dekat Hong Kong ne pun tersusun.Senang nak ke satu-satu tempat.Tapi time peak hour jangan la main-main boleh terpisah dengan kawan-kawan kalau tak cepat masuk train.1st day petang tu  kita sempat ke tempat impian saya sejak kecik sebab pengaruh drama Hong Kong kan di TV3 dan TV2 : Avenue of Stars HK.








Avenue of Stars Hong Kong

Avenue of Stars Hong Kong

Sabtu dan Ahad full day training sebab kata nak jadi Coach Herbalife terbaik kan?So many inspiration story dari negara lain.Kan da kata Herbalife terdapat di 95 buah negara di dunia ne.You are not alone having your shake every single day.


Herbalife Coach Malaysia
Herbalife sabah


DisneyLand Hong Kong

Oh my ( excited - lompat-lompat )

Disneyland Hong Kong

Honestly, i am not a fan of this princess - who need save by prince gitu but I am a fan of Donald Duck oh yeahhhhh.Masalahnya aku tunggu-tunggu moskot Donald Duck tu serius aku tak sempat nak jumpa.Sedih tak?Tapi sanggup aku baris untuk Mickey dan Minnie.


Dalam Disneyland ne ada 3 tempat utama untuk di jelajah - Fantasyland, Adventureland dan Tomorrowland.Jangan buang banyak masa sangat dekat Main Street tu walaupun boleh ambil 100 keping gambar sana sebab cantik sangat kan.Hahaha.

Paling best adalah Adventureland.Dekat tempat ne boleh  main segala rollercoster tu.Berbaris panjang la you all ye.Berbaloi tu.Tomrrowland pun gempak juga sebab ada Iron Man oh yeahh.Masuk tau keluar dari sana pening-pening kepala.Sebab saya tak layan sangat puteri-puteri tu so takde feel la masuk Fantasyland tu.Ehhh lupa la kat Fantasyland tu boleh main yang kuda-kuda cantik pusing-pusing tu.Lupa la namanya tapi itu je la aku berani naik sambil-sambil teringat drama Star Away To Heavan.



Disneyland Hong Kong



Tempat ne besar sangat jadinya rugi kalau tak pergi pagi-pagi.Nak keliling tempat,nak main lagi walaupun aku takde la main rollercoster  tu aku mampu tengok je.Takpe you all main la aku lagi sayang diriku dari naik rollercoster tu kan.Siapa yang berhabis main?Hmmm laki Pika la.Enjoy sangat aku tengok.




Aku paling kecewa sebenarnya adalah Istana Sleeping Beauty  tu tak siap tengah di baiki.Hmmmm sedih.Masuk jam 10am  kaluar jam 8pm.Okey berbaloi sangat.



Herbalife Hong Kong

Esoknya, macam biasa la sebagai Coach Herbalife yang memang pencinta Herbalife,buat income dengan Herbalife adalah suatu kemestian untuk meneroka dan mendapatkan produk Herbalife dari negara lain.
Herbalife Hong Kong
Kalau dekat Herbalife Hong Kong shake Herbalife ada perisa Fruit Mango,Cafe latte dan Chocolate Mint.Tea Mix pula ada perisa Apple.Okey ini yang special je sebab kat Malysia takde perisa ne only available in Hong Kong.

Street of Tsim Sha Tsui - Harbour City
 

 Central - Lan Kwai Fong

Ini namanya Ladies Market Mong Kok Kowloon.Ala-ala pasar malam gitu.Boleh dapatkan souvenir dekat sini.Hakak you all tabik sangat peniaga dekat sini sebab pandai sangat tarik customer beli.Dari 50% boleh dapat sampai 70% .Jadi pandai-pandai la you all kat sini bila beli barang ye.Pandai marah& halau juga.Macam seram la kalau tanya harga.
Ladies Market Hong Kong  

 Ladies Night Market Kowloon 


Interested to be part of Herbalife?Start your journey with Herbalife.

Part time income with Herbalife
Part time incom with Herbalife

No comments: