Follow Coach Lynda in Instagram @coach_lyndahbl

https://www.instagram.com/lynda_coachhbl/

Friday, August 12, 2011

Kuih Makmur


Salam Ramadhan….:))
Baru-baru ne takde mood nak update blog.hu.sebenarnya banyak entry da siap tapi rasa malas nak update pula.aku pun tak faham kenpa aku ne moody je akhir-akhir ne.T_T..mungkin sem baru tak lama lagi akan bermula.so apa kaitan dengan aku????............let it be.

EMO bebenar aku ne….ne semua Kayren punya pasal!!
Tak sedar kannn??sekarang da puasa da masuk hari ke -12…wahhh..cepat betul masa berlalu.kadang aku rasa macam taknak jak bulan Ramadhan ne berlalu.sebab aku takde masa or paling tepat aku ada masa tapi keadaan membuatkan aku takde masa.T_T……..duniawi-duniawi.

Plan nak masak kuih makmur..

Banyak-banyak kuih raya aku paling suka ne kuih makmur.hhihihih.Sebab tu aku sanggup belajar buat kuih makmur dari kawan aku si Ruhana.aku ne kalau bab-bab memasak ne agak kurang sikit.kesian future husband aku.-_- (JANGAN RISAU.SHAKE KAN ADA)

Ne la kuih raya yang first aku buat.malah yang first dalam keluarga kami.kiranya pecah tradisi la aku ne.^_^…family aku sejak kecil till aku besar ne mama aku tak pernah buat kuih raya.katanya buang masa.bagus beli jak.tapi beli ne kuih raya tu cam takde NYAWA.tak suka…tak suka…sebab tu aku belajar buat kuih raya.RAYA AIDIL FITRI je oke.

Tahun ne memandangkan cuti semester.so aku ada la sedikit masa terluang untuk belajar dan terokai resepi-resepi baru.hihihi…hopefully dapat la..aku juga nak belajar masak SATE dan LAKSA SARWAK.yehhhhhhh…..aku tak tahu kenapa dua jenis makanan ne jadi pilihan aku.yang pasti aku nak buat….nak makan di pagi raya.So sekarang ne nak buat experiment dulu.hihihi.

                               mari-mari makan sate ayam

No comments: