Follow Coach Lynda in Instagram @coach_lyndahbl

https://www.instagram.com/lynda_coachhbl/

Monday, February 28, 2011

Bila laptop overheat

Aku pening betul la dengan laptop aku akhir-akhir ne...selalu jak shut down tiba-tiba..BENCI eh!!!!aku tahu la ENGKAU overheat..tapi bila aku letak cooler pad masih juga sama!!
apa jak la!!!oke my laptop tolong la buat baik denga tuan engkau..sebelum aku campak ko g luar!

 HP Pavilion dv3Series
(Malas nak ambil gambar laptop sendiri..)

Di samping aku emo-emo pasal laptop kesayangan aku ne..aku sempat juga buat research pasal masalah- masalah berkaitan dengan overheat ne..

Meletakkan laptop kat riba
 
Haaa...bagi mereka2 yang suka sangat nak meletakkan laptop kamu yang canggih tu kat atas paha or riba..baiklah berhenti sekarang...sebab..ia boleh menyebabkan sindrom kulit terbakar dan kulit menjadi gelap secara kekal.

Nak tahu kenapa sampai macam tu sekali kesannya???Sebabnya.............

Suhu di bahagian bawah komputer boleh mencecah sehingga 52 darjah Celsius.
panas tu!!
 
Bagi pengguna komputer riba..sila la berhati-hati oke..ini merupakan beberap kes
yang telah di laporkan oleh jurnul-jurnul kesihatan 2007.Antaranya...kes..jeng..jeng
1 - Akibat dari kecuaian lupa nak menutupkan suis elektrik telah menyebabkan
seorang lelaki meninggal dunia akibat kurangnya peredaran udara di 
sofa yang telahmenyebabkan kebakaran berlaku.

2 -  Weston Super-Mare, United Kingdom- kebakaran berlaku apabila komputer riba yang terpasang atas katil menjadi panas dan membakar tilam dan api terus marak dan merebak ke seluruh pangsapuri.


                             Bayangkanlah kalau ini terjadi dengan laptop anda
              (Kalau aku mesti da meraung berabis..mama..aku tak nak lappy baru..
                aku jst nak maklumat yang ada kat dalam lappy aku tu je)

Mesti tak ramai yang tak sangka kebakaran juga berpunca dari komputer riba yang terlalu panas dan menyebabakan saluran pengudaraan tertutup dan akhirnya mengakibatkan peningkatan suhu mendadak maka terjadilah KEBAKARAN!
Ingat oke!!

   

No comments: